30. januar 2006

Hva' laver jeg ellers ?????

Tja, f.eks. laver jeg selv bloklys (eller i hvert fald noget der ligner lidt) af gamle lysestumper og lidt extra ren stearin. Dette er gårsdagens produktion. Næste portion står p.t. og størkner før næste påfyldning.





"Rigtige" forme har jeg ikke for mange af (dvs. jeg har kun én og det er den kegleformede), så jeg bruger alverdens forskellige plastbøtter. Lysene er nemme (forholdsvis) at få ud, og lykkes det ikke, så er formen nem at ødelægge ud det går ud over lyset.

De er ikke af de kønneste, men én af de nærmeste dage får ungerne lov til at pynte løs på nogle af dem med stearinpenne. Mester (osse døbt Jakob) skal dog lige være frisk igen. Han har stort set sovet siden han kom hjem fra børnehaven i dag (faldt i søvn siddende på toilettet) og har fået højere og højere feber efterhånden som eftermiddagen skred frem. Nu ligger han uden tøj i sengen med benene udenfor dynen og har det brandvarmt alligevel. Der er dømt sygedag for ham i morgen, så vi kan få ham på benene igen, vores lille pus.

Ingen kommentarer: