25. januar 2006

Den sidste gave og tid til eftertanke

I går var ligesom at ha' fødelsdag igen........
For da ankom den sidste gave fra min fødselsdaggruppe med posten. Og gaver som denne, bliver man altid glad for.....

Se selv:


Gaven fra Rikke i Nødebo

2 x 2 nøgler i fine farver. Konkrete projekter er der ikke endnu, men mon ikke jeg hitter på noget. Og til sokker er de jo perfekte, og så kan jeg få øvet mig lidt mere på den forbistrede timeglashæl, som jeg bestemt ikke er go'e venner med endnu, men jeg er jo lidt stædig, så mon ikke det falder i hak til sidst :o)

I dag er der osse tid til lidt eftertanke. Min far skal i dag til samtale med en læge og selve samtalen er faktisk et led i en genetisk testning af den sygdom han har (Spinocerebellare ataksi (SCA)), og så bliver det næste skridt måske at min søster og jeg også skal undersøges, for at se om vi har arvet de syge gener. Der findes på nuværende tidspunkt 26 arter SCA og for nogle af dem kan man altså lave genetisk testning.
Det er ikke så spændende, men vi er i familien nødt til at starte et sted. Min fars halvbror, der er midt i 80'erne) har for ca. 20 år siden haft mange af de symptomer min far har i dag (min far er nu 63 år), men min onkel vil ikke undersøges, så helt sikre på at det er samme sygdom kan vi ikke være, men min egen formodning er stærk.

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Hej Nettie.

Dejligt sådan at blive "begavet"!
Jeg er altså lige nødt til at spørge dig, den Hanne Falkneberg model diva du skriver du er ved at strikke, kan du prøve at beskrive hvordan den ser ud?

Er det en lukket bluse, en jakke/cardigan eller?
For jeg har søgt længe og kigget på næsten alle sider med hebdes design efter den model jeg gerne vil strikke. Men har ikke haft held endnu.Er bange for at den måske ikke sælges mere og ved selvfølgelig ikke navnet på den.
Det er en jakkeagtig ting med skrå nærmest sildebensmønster vist både på ærme og noget af forstykket.Hende jeg så der havde den på, havde lavet den i rosa, grå og sort tror jeg nok.

Undskyld den lange smøre, men håber du kan hjælpe mig.
Du har vel ikke et billede af det du har nået?

På forhånd tak og tak for kigget på din blog.

Hilsen Pia
pia.c@givskudnet.dk