16. januar 2006

Synnejyllands hyggeligste strik-in (altså den 13. januar 2006)

I fredags var der strik-in her hos mig, og det blev lige så hyggeligt, som jeg havde håbet på.

Her følger først et par billeder:


Helle Lorentzen (Gram) er klar til kaffen


Vi mangler et par stykker endnu (Helle og Angelika ER kommet)


Angelika og Susanne Hygum i fri dressur



Bitten nærstuderer Angelikas blade


Susanne havde medbragt sit el-drevne krydsnøgleapparat + garnvinde og det blev udnyttet


Gaby instrueres af Angelika


Det opvundne Evilla garn fra et tidligere indlæg


Mere opvundet garn - forrest uldgarn fra Coop, t. højre + venstre er det Uru lace og bagest noget lidt tykkere uldgarn osse Uru-wool


Sidst, men ikke mindst, det bugnende gavebord til værtinden (og tusser til mine unger fra Angelika)

Vi startede allerede kl. 13.30, Helle ankom som den første, ja, faktisk før tid og resten droppede så ind, efterhånden som de kunne finde vej hertil (flere besøgte alle naboerne her i lommen for at finde frem). Jeg havde osse inviteret en tidligere kollega, der er med på strikkehygge (og det sker ikke for tit her i byen, så'n ellers), og Helle blev helt bleg da hun trådte ind af døren, for de to kendte faktisk hindanden fra for mange år siden. Og det blev sjovere endnu, for det viste sig faktisk at begge deres ex'er havde arbejdet sammen med min bette søs på hendes læreplads. It's a small world !

Efterhånden ankom osse Bitten og Susanne. Sidstnævnte medbragte et par poser bøger (Angelika kaldte det et bibliotek), et elektrisk krydsnøgleapparat og sin garnvinde. Det udnyttede jeg groft og fik vundet alle mine fed op. Har jo ikke selv en garnvinde endnu og må derfor låne mig frem.

Sidst men ikke mindst kom Gaby, lige før der var alm. opbrud. Bitten og Angelika satte sig igen, og vi tog så lige en time mere. Det var dejligt at du lige nåede det, Gaby, så vi kunne hilse på dig.

Tak for besøget piger! Det må vi gøre om en anden gang.

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Hej Nettie,
det var saa hyggeligt hos dig :-)
Jeg kommer gerne em anden gang !
Mange hilsner fra
Angelika