29. januar 2007

Spinde kursus

I torsdags hankede Angelika og jeg op i hinanden, dvs. hun hankede op i mig helt tilbage i september eller oktober og spurgte om jeg ville med, og tog på spindekursus i "Haus der Familie" i Flensborg. Det er planlagt til at foregå over 4 torsdage og her første gang skulle vi lege med håndten, karte og uld.

Her ses Angelika lave tovværk (det er OK, det kalder hun det selv):



Kurset foregår naturligvis på tysk, men det er heldigvis ingen hindring. Resten af damerne på holdet er der for at hygge sig, a la strikkecafé eller strik in, bortset fra at de har betalt 18 Euro for at komme der. Underviseren går så rundt og hjælper dem, hvis de har problemer med den opskrift de er i gang med................. De er startet ugen før os, ellers ville der slet ikke blive tid til os 2 nybegyndere udi spinding.

På torsdag skal jeg afsted alene, for da har Angelika travlt andetsteds. Da skal vi vist prøve kræfter med en rok. Det er så meningen at vi også kommer til at behandle ulden, altså vores egenproduktion af garn, dvs. vi kommer til at vikle den op, binde den og vaske den. Det bliver ret så spændende. Så i aften har jeg kartet lidt uld så jeg kan øve mig lidt mere inden torsdag. I aften gik det dog knap så godt og det blev ikke så tyndt som jeg gerne vil ha det. Så jeg øver mig da bare igen i morgen og i overmorgen.............

Ingen kommentarer: