23. august 2008

Pilespids

er nu endelig færdig. Den passer Emilie perfekt, men skal lige en tur i vaskemaskinen, hvor jeg håber den bliver mere blød og lækker, samt at de rullende kanter forsvinder.

Måtte omregne fra str. 10 til 12, for selvom Emilie kun er 10½, så skal vi altså op i de størrelser for at hun kan passe tøjet. Ved en nylig gennemgang af hendes tøj, måtte mange af bukserne i str. 140 simpelthen tages ud af skabet, for de var FOR små.

Billede kan jeg ikke diske op med endnu, men her kommer lige en faktaboks, hvis jeg ka huske hvordan jeg laver sådan én, for det er ved at være længe siden jeg har færdiggjort noget.

Faktabox:
Opskrift: Pilespids fra "Kæk og Klassisk Børnestrik" af Lene Holme Samsøe
Garn: Opal Feeling, fv. 1702
Forbrug: 178 g ialt (resterne fra disse 2 ngl. går til Emilies fingerstriksgarnlager)
Pinde: Rundpinde nr. 2,5 og 3,5 (metal, men det har ikke gjort noget)
Fed eller fiasko: Emilie glæder sig til at tage den i brug efter vask, og det er gode tegn

Ingen kommentarer: