15. juni 2007

Vi var til koncert i Herning

for at høre et par gamle gutters genforening.

Billedet er taget mens vi endnu stod oppe foran


Jeg kom ikke med store forventninger, kan godt lide musikken, men er ikke fanatisk fan.



Dette er taget nede bagfra - ganske pænt for det er taget med mobilen

Og MINE forventninger blev indfriet til fulde. Vi fandt vej så tæt til scenen at vi faktisk kunne se dem stå deroppe og var ikke afhængige af storskærmene.

Ca. ½-vejs inde i koncerten gik vi dog længere bagud og jeg må indrømme, lyden var bedre og man fik en hel del mere ud af det flotte visuelle baggrundstapet.



For ikke at sidde i kø i flere timer for at komme ud fra P-pladserne, valgte vi at overnatte på Messecentrets campingplads. Vi kom i god tid inden koncertpladsen åbnede (= ingen kø) og det var absout også dejligt at sidde foran teltet og se bilerne defilere forbi MEGET langsomt også efter kl. 12 (ca. 1½ time efter koncerten var slut).

Og efter en kold nat i soveposen (jeg må være blevet gammel for jeg frøs sgu), var det dejligt at tage et varmt bad, pakke teltet ned efter et krus te, og så ellers liste hjemad uden nogen former for kø nogen steder.



Og så er der det med odds igen:

For når jeg tager afsted for at høre musik sammen med ca. 36.000 andre så forventer jeg ikke at møde nogen jeg kender. Og hvem er de første vi ser da vi kører ind på campingområdet: 3 mænner her fra vejen, der sidder og lader op i en Camp-Let.

OK - godt så: Efter vi har slået teltet op og sidder og hygger med at lave lidt før-koncert pose-aspargessuppe, hvem tropper så op på pladsen: Kærestens fætter og hans kæreste (som vi jo ikke anede skulle komme). De skulle også overnatte på campingområdet, og så var der jo lige pludselig nogen at hygge sig og følges med. Dejligt......

OK - godt så: Mens vi står på koncertarenaens mad-område, går en gammel skolevenindes lillesøster forbi m. kæreste. Hende har jeg ikke set i flere år...........

OK - godt så: Da vi er blevet trætte i ben og rygge af at stå oppe foran for se girafferne tæt på (og vi er små, så man skal virkelig forstå at sno sig og være god til at stå på tæer), går vi en tur mod det bageste af selve koncertpladsen for at se resten derfra. Først går vi forbi Sascha Dupont m. mand (hilser dog ikke på hende, hun ved jo alligevel ikke hvem jeg er,vel!) og så er vi kort efter lige ved at træde kærestens gamle klassekammerat/bedste ven m. kone over tæerne. Dem har vi ikke set i umindelige tider............

Så er det også slut, men altså de odds........................



Og i morgen går det til Strik-in hos Bebiane sammen med sønneke - og jeg glæder mig bare så meget.

På søndag tager vi til Aah Abe i Kolding, og det glæder især ungerne sig til. Emilie til at se Anna David og Flying Superkids og Jakob til at se Sportsnørd og SEB. Og faren og jeg håber vejret bliver godt, så vi kan få lov til at sidde ned, mens ungerne hopper og springer.



Og så er den weekend ellers pist væk.

1 kommentar:

Lene Sophie sagde ...

Dejligt at høre at koncerten var god, anmeldelserne var jo ikke for gode. Jeg så dem selv i Göteborg i starten af 90'erne og der var de fantastiske.
KH Lene Sophie