13. juni 2007

Hvad er oddset ???

Var i april og marts med min far til nogle undersøgelser i Flensborg, hvor han virkelig blev undersøgt på kryds og tværs, både for at kunne stillen en mere præcis diagnose, men også for at finde ud af, om han kunne optages i et forskningsprogram, hvor han skal undersøges på samme måde hvert år.

I går var jeg så med mine forældre hos lægen på Sønderborg Sygehus, der havde indstillet ham til undersøgelsen for at høre resultatet: De kan ikke sige præcist hvad han fejler. Det viser sig at han øjensynligt lider af symptomer fra 2 forskellige sygdomme, der ligner hinanden, men alligevel er forskellige. Og en læge fra Odense er i gang med udredning af sygdommen og har taget blodprøver fra min far. Før de foreligger og viser om der er noget arveligt, skal der ikke tages blodprøver fra min søster og jeg.

Der er dog et par lyspunkter: I blodprøverne fra Flensborg er der undersøgt alverdens ting, men der blev gjort opmærksom på at indholdet af E-vitamin og fedtsyrer er normalt, og det forklarede lægen i Sønderborg som et godt tegn. Der er en tommelfingerregel der siger, at når disse to ting er indenfor normalområdet, tyder det ikke på arvelighed.
Et andet plus er at min far er stoppet med at tage medicin. Det virker simpelthen ikke, så hvorfor proppe sig med noget der ikke har nogen effekt. Han ville gerne ha noget der kunne tage svimmelheden for det er hans største problem, men der kunne lægen ikke hjælpe ham med noget. Akupunktur og noget homeøpatisk medicin var han velkommen til at prøve af, men nu må vi se om han har lyst til det.

Ingen kommentarer: