7. november 2006

Nærved og næsten..........

Sidder lige her og er lidt rystet. Har her til aften været til mærkeuddeling i min hjemmeværnsenhed - skulle ikke selv ha noget - men det var en mulighed for lidt hyggeligt samvær med nogen af dem vi ikke ser så tit. Men undervejs derop var jeg på motorvejen sgu' lige ved at knalde ind i et uafmærket ulykkessted - det var vist lige sket, for der var ingen advarselstrekanter eller havariblink....
Forestil dig at drøne ind i en mørklagt bil med 135 km i timen uden at kunne gøre en skid - hold op, hvor var jeg bange. Så mig selv rulle rundt på taget, bare fordi en anden ikke kan styre sig og drøner ind i autoværnet mod midten.

Som det ses nåede jeg jo at undvige, ellers ku jeg jo ikke sidde her og skrive. Da jeg opdagede den sorte skygge, skreg jeg bare højt, trådte på bremsen og koblingen - ren refleks, aner ikke i hvilken rækkefølge - undveg og drønede igennem en masse "skrald" der lå på kørebanen og så var jeg forbi. Under opbremsningen fløj tingene på passagersædet ned på gulvet og bagefter opdagede jeg at Emilies selepude på bagsædet også var landet på gulvet (og heldigvis ikke gennem forruden). Måtte bagefter ringe hjem - skulle bare snakke med nogen - så meget rystede jeg og resten af turen foregik med noget nedsat hastighed. Da jeg skulle hjem ku jeg ikke la være med at kigge derover, hvor det var sket - men der var INTET at se, så nu vil jeg gå på den lokale avis på nettet og se om jeg kan se noget dér.

1 kommentar:

IF Stjernen sagde ...

Godt der ikke skete dig noget! Det lyder som en meget uhyggelig oplevelse.
Vi har engang bremset så hurtigt på en glat motorvej at ABS bremsen satte ind - jeg troede helt ærligt at vi skulle dø!!
Knus Britta