8. september 2006

Billeder af strik mm

Tja, hvor skal jeg mon starte..........

Har jo lovet et stykke tid at vise billeder af min færdige ZigZag top, så det kommer her. Den er endnu ikke blevet skyllet op, men har været brugt et par gange alligevel. Må hellere tage mig sammen og gøre det med det samme, så kan det være den kan nå at tørre og komme med på weekend i morgen


ZigZag top fra "Strik a la Carte" - begået i "BeBe Lang-superwash", strikket på p.3 eller 3.5

Og så vil jeg vise det jeg har begået i ferien, hvilket primært er sokker i forskellige størrelser:


Zebra'er til Jakob og Diamant med meget kort skaft=sommersokker til Emilie. Den ene Diamant var færdig, men ellers er resten strikket på køreturen TIL Kroatien


Bomuldssokker til kusine Cæcilje og alm. selvstribede til fætter Thoke
også strikket på ferien, dvs. makkeren til den enlige sok er nu osse færdig, men strikket i mine frokostpauser


Kauni tørklædet, der lige kan skimtes på strandbilledet fra ferieindlægget
Er ikke kommet længere endnu, men det skal med på weekend nu, så mon ikke det vokser lidt

Den sidste søndag i ferien var vi til koncert på Augustenborg Slot, nemlig "En søndag på Als", hvor vi blev underholdt af Sønderjyllands Symfoniorkester og mange andre optrædende. Jeg nævner i flæng: Trine Gadeberg, Jakob Sveistrup, Stig Rossen, Basix, Danfoss orkestret og mange andre.
En super koncertoplevelse. Første gang vi har ungerne med og høre den slags musik, tidligere har de kun været slæbt med til Kløften Festival og Åh Abe, men de synes det var en hyggelig eftermiddag, så det er nok ikke sidste gang vi gør det. Her er et par stemningsbilleder fra eftermiddagen:


Basix - de er bare FOR fede


Sigurd Barrett var konferencier og havde selv et indlæg på ca. 20 min., hvor han og Bjørn underholdt. Han kan bare det der med at fange ungerne med musikken - Jakob var helt henført


Stig Rossen som kokken - Sigurd på harmonika
Trine Gadeberg er Lady og Jakob Sveistrup er Vagabonden
her ses slutscenen - og der var skam pasta og kødboller på bordet, der blev trillet med næsen og det hele ;o)

Vi var vist heldige at have godt vejr den dag. Det blæste lidt, men det var primært solskin, mens mange andre steder i Danmark havde regnen stået ned i stænger.

Til sidst lidt løbeinfo: Har jo meldt mig til Grænseløbet, der foregår lørdag den 16. august, hvor jeg jo skal løbe hele (for mig) 5,4 km. Kæresten siger at jeg bør have løbet en tur på 5 km inden den dag, men det er jeg ikke sikker på at jeg når. Har i dag været ude og løbe, og det blev til 2720 m, så der er et stykke vej op til 5 km endnu. Skal jo helst ikke løbe oftere end hver anden dag, men da jeg endnu mangler 5 x på mit begynderprogram før jeg "er klar" til 5 km så kan det vist ikke nåes, da der jo kun er mulighed for at løbe 4 x medmindre jeg løber 3 dage i træk og det har jeg altså ikke lyst til. Jeg grubler lidt videre over hvordan jeg skal løse det, men mon ikke det løser sig.

Og nu vil jeg så lette nummeren væk fra computeren og gå ind pakke strikkekurven til det besøg vi skal på her i weekenden. Værtinden strikker også så jeg regner med vi finder tid til at strikke lidt. Ellers er der jo en biltur frem og tilbage på et par timer hver vej, og da jeg kører rigeligt til dagligt, får kæresten "lov til" at føre køretøjet.

1 kommentar:

Hygge-Strik sagde ...

Hej Nettie
Flot Zigzag top, en køn blå farve. Rasmus vil have elsket, at se Sigurd, så jeg kan godt forstå at Jacob var glad.
Knus fra Bebiane