27. maj 2006

Det har jeg nået

Så er der en lille opdatering her på bloggen igen.

Jeg ka' lisså godt bryde sammen og tilstå at jeg IKKE har fået strikket det fjerneste på min Bauernwolle cardigan - den fanger mig altså ikke lige nu - omend den burde gøre det, med det vejr vi har for tiden.

Men så har jeg til gengæld fået gjort så meget andet i stedet for, både fiberrelateret og ikke......

Jeg er jo startet på job her den 1. maj og jeg har været bombet hver aften og go'nat-klar meget tidligere end jeg plejer, så lysten til at strikke har til tider kunnet ligge på et meget lille sted, men lidt er der da sket. Jeg udnytter nemlig frokostpausen til at sidde og strikke lidt og det er indtil videre gået ud over babysokkerne til Vivian i starten af maj og sidenhen en sokke-UFO, nemlig spiralsokkerne fra Sokkeklubben 2005 (Januar-mønster) og et par sokker til Jakob. De nye kolleger kigger ganske vist lidt, når jeg sådan hiver strikketøjet frem, men mon ikke de når at vænne sig til synet inden vikariatet udløber til efterårsferien..... ;o)

Det er også blevet til en Odessa-hue, strikket i råhvid Indicieta Alpaca med blå perler. Fik lige lyst til at prøve, så det blev projektet på den familiehyggeweekend vi holdt med Christensen-klanen i Irokeserhytten sidste weekend. Det var rigtig hyggeligt, men hvor var vi trætte af regnvejret der holdt de fleste voksne indendøre, incl. mig selv. Ungerne trodsede "elementernes rasen" flere gange i løbet af lørdag eftermiddag og hyggede sig gevaldigt med disciplinerne vandpyttehop og mudderpjask.

Her viser Emilie resultatet af anstrengelserne med Odessa:

(NOT- for blogger vil ikke som jeg. Kommer som selvstændigt billede i en anden post senere)

Billeder af sokkerne må i vente med til en anden post, for dem har jeg ikke fået fotogramoferet endnu.....

Kr. Flyvefartsdag var jeg flittig i køkkenhaven. Det var ved at være sidste udkald, hvis jeg skulle nå at tilså den inden udgangen af maj, så jeg tilbragte eftermiddagen med at gå og hygge mig med at så og plante i vores køkkenhave-højbede. Det eneste jeg mangler nu, er at så lidt mere persille - det bliver i morgen.



Et billede at drivhuset skal i osse lige ha' - tomaterne er godt i vækst og agurkerne er fraværende. Dem køber vi først lige op til Fars Dag, da vi desværre flere gange har fået købt og plantet ud for tidligt, med det resultat at de simpelt hen er gået til og vi har måttet ud og købe nye planter. Men ferskentræet har allerede frugter......



Jeg har også så frø i et par krukker. Her er det blomsterkarse (th) og sommerlevkøjer der er på vej til at forsøde livet på terrassen:



I morgen skal jeg ud og nyde det gode vejr vi ikke fik i dag og tilbringe tiden mens kæresten ser Formel 1 fra Monte Carlo med at få plantet alt detteher i krukker.

Ingen kommentarer: