8. marts 2008

Opdatering påkrævet

Så er det vist tid til at få opdateret lidt igen.

Næsten en hel måned siden sidste indlæg - det er ikke for godt........

Vinterferien blev brugt på at få malet i stuen. Det var længe tiltrængt og jeg er mere end tilfreds med resultatet. I den uge blev der ikke strikket for meget, men alligevel har jeg fået lidt færdig siden sidst.

Jeg er f.eks. blevet færdig med et par sokker til mig selv, strikket i noget Opal garn, vistnok noget der hedder Mosaic i en lilla nuance. Fik osse straks efter startet op på et par sokker til Emilie i samme garn (det ønskede hun sig - hun skyder i vejret lige nu, så de gamle hjemmelavede sokker er for små), men desværre er jeg nu løbet tør for garn. Jeg mangler ca. en tåspids på sok nr. 2 (og nr. 1 er naturligvis lavet). Så sidder der en venlig sjæl, der kan hjælpe mig med en rest i garnet (se på nærbilledet) så kontakt mig via notatfeltet eller min mail, så vil både Emilie og jeg være taknemmelige.


Der er også startet op på et par sokker til Jakob i en 6-trådet Opal (som jeg ikke ka huske navnet på) men der er jeg stadig kun ved skaftet på 1. sok. Mest af alt har jeg dog strikket på min sweater m. stor krave i lyseblåt Chenillegarn og er nu kommet så langt at jeg mangler at sy skuldersømmene, så jeg kan få strikket kraven og så monteret resten. Den er et projekt fra UFO kurven, og fordi jeg er kommet så langt har jeg tilladt mig at hoppe med på Mariannes tæppehæklemystery.

Er absolut en novice udi hæklingens kunst, så jeg kan allerede nu sige at jeg ikke kommer til at kunne følge med efterhånden som der kommer nye forklaringer, selvom der er hele 14 dage til hvert step. Jeg burde have været færdig med en bort i tæppets bredde i aftes, men jeg er kun nået 1/4 op og der kommer ny forklaring i weekenden - aarrghhhh!

Er der så mere............

Åhhh ja, jeg har fået den sidste gave fra fødselsdagsgruppen. Hele vejen fra Helene i Norge endda. Den var lidt forsinket, men så absolut værd at vente på. Se bare her:


Denne weekend kommer til at stå i fødselsdagenes tegn. Idag skal junior til fødselsdag hos en kammerat og i morgen drager vi til Mormors fødselsdag. Al ledig tid skal helst på bruges på at hækle, men realistisk set, tja, så kommer der til at blive brugt mere tid på rengøring og oprydning. Jeg har et loft jeg skal ha ryddet for børnetøj og støvler der er for småt til vores egne unger. Det fylder og jeg er bare træt af at vade forbi det på loftet, hver gang jeg er deroppe. Og det kommer jeg til at være lidt oftere fremover, for omrokeringerne i stuen har betydet at min "garnkrog" er blevet kraftigt indskrænket - ja, den er faktisk ikke-eksisterende nu, for der er kun plads til et par af mine strikkekurve.

2 kommentarer:

Dorte Byskov sagde ...

Hej Nettie.
Det kan jeg da godt hjælpe dig med. Jeg har næsten 2 hele ngl. så mon ikke det skulle være nok ;-)) Skriv til mig på dorte@w52.dk hvis du ikke allerede har fået fat i noget.

KH Dorte B, Fårevejle

Fru Larsen sagde ...

Hvor er det ærgerligt at mangle garn til den sidste strømpe, men det lyder som om der er en redningskvinde.
Jeg kan se, at du har læst Akaciens skygge af Barbara Bickmore. Syntes lige jeg vil supplere med at fortælle at hun har skrevet flere bøger nemlig:
I månens skær
Øst for solen
Hjemkonst
Fjerne stjerner
Vest for månen
Det er alle nogle utrolig spændende bøger.
Jeg har faktist selv læse dem alle.