1. december 2007

Pusser

Uha, nu har jeg ikke opdateret i mere end en måned.............................

Jeg strikker og strikker stadig på Jakobs skyggestriksweater. Den trækker mere tænder ud end jeg vil være ved, men knægten glæder sig til den bliver færdig, så jeg kan ikke give op nu, vel?

Jeg har også andre ting på pindene, og er også blevet færdig med KAL opgaven for november indenfor tidsrammen, men har bare ikke lige kunnet tage mig sammen til at få blogget om det.

Opgaven lød jo på noget filtet, så jeg øjnede chancen til at strikke pusser (futter) til MOI efter Ingeborgs opskrift, for jeg synes jeg har forsynet de andre på det sidste. Så da vi var på weekend hos svigermekanikken for små 14 dage siden, strikkede jeg 2 par futter. Et par til mig og et par til Emilie. Her ses de inden filtning


Hjem og i vaskemaskinen v. 40 gr. Det var ikke nok, men der står jo osse i opskriften det skal være v. 60 gr., så de fik en tur mere - denne gang v. 60 gr. - og nu passer de perfekt. Dvs. Emilies der var lidt for store efter første omgang vask, sidder nu helt perfekt, og mine der ikke var lige heeeelt tætte nok i det, tja, dem kan Jakob bruge nu - ØV ØV ØV.

Begge par er i øvrigt blevet gjort skridsikre - til sønnekes store ærgrelse, så er de ikke interessante nok til at tage med til skolebrug ;O)



Så jeg må bare på den igen, for jeg vil altså ha' mig sådan et par.

Ingen kommentarer: