8. december 2007

Juletid = Bagetid

Så jules der på matriklen.

Årets sidste julefrokost (fraregnet familietamtam i juledagene) er overstået for mit vedkommende. Vi holdt afdelingsjulefrokost i en kollegas sommerhus. Vi var 14. Rigtig hyggeligt, indtil der kom for meget alkohol indenbords, for så udviklede jaccuzihyggen sig lidt FOR meget for de 3 der var hoppet i jaccuzien og det lagde altså en dæmper på selskabet resten af aftenen. Måske er det bare mig der er snerpet, men sådan noget ødelægger altså det forhold jeg har til dem som kolleger, så jeg synes det er træls. Og andre tuder og skælder ud og det er sgu heller ikke så rart. Og når man ikke selv har fået så hatten passer, så sidder man der og kigger på udefra og synes de er noget så bøvede.............

Men i dag er julen skudt i gang herhjemme. Vi er næsten færdige med at julepynte, så eftermiddagen er brugt på at bage. Jakobs opskrift på pebernødder fra 1. kl. matematikbog blev afprøvet, og der er (foreløbig) bagt hvide fedtkager. Ved ikke helt om jeg gider og sidde og trille flere fedtkager i aften, så de brune venter nok til i morgen.

Og så har jeg sat en omgang saltmandler over. For første gang. Så må vi se om de falder i familiens smag. Hvis de gør, så er det godt vi har kort vej til grænsebutikkerne, hvor mandlerne er en hel del billigere end herhjemme.

Ingen kommentarer: