21. juli 2006

A er færre

mæ min Zig-Zag bluu'se - jjjjuuuuubbbbiiiiiiiii

Blev færdig her forleden og nu mangler jeg blot at hæfte ender og skylle toppen op og strække den let i facon mens den tørrer. Den sidder fint men jeg tror den vil blive endnu flottere når den har fået sin opskylning. Det håber jeg at kunne få gjort i morgen.

Har i øvrigt lige et par madbilleder i skal se - de er ganske vist fra sidste weekend, men mums det var det altså


Her er det først ingredienserne til bagte løg a la Glæsel


Her er det så et close-up af mine grøntsagspakker (Glæsel-inspireret) - ikke sidste gang det bliver lavet


Og sidst men ikke mindst en ordentlig skudefuld hjemmebagte rundstykker

Sådan nogle har jeg ALTID i fryseren. Det er nemlig sjældent jeg gider cykle helt hen til bageren sådan en lørdag eller søndag morgen. Det er for dyrt at starte bilen og at cykle hen og hente dem vil tage mig mere end ½ time før jeg er hjemme igen. Så vil jeg hellere bruge et par timer fra tid til anden med at bage dem selv. Og go'e det er de...... Opskriften er svigerfars, så hos os hedder de aldrig andet end Børges Rundstykker ;o)

Og da jeg nu er færdig med ZigZag, så har jeg fluks kastet mig over en UFO, nemlig netblusen i snørebåndsgarn. Faktisk ret nem og hurtig, hvis jeg altså ikke lige sku' strikke baglæns på ca. hver 4. pind. Mangler nu mindre end ½ bagstykke (forstykket er klaret), så skal skuldrene hæftes og så skal jeg strikke ærmerne direkte på.

Så nu vil jeg gå ind og dumpe mig ned i sofaen. Har været i gang i campingvognen i dag, så den snart kan blive ferieklar og nu syns jeg godt jeg ka få lov til at strikke lidt osse.

Billede af ZigZag toppen kommer én af de nærmeste dage - om alt går vel

Ingen kommentarer: