23. februar 2006

En hyggedag

Først og fremmest skal i lige ha' billedet af sjalet, for nu er det vist ved at være længe siden jeg lovede at vise det frem, hva' ?



Det er ikke blokket, men blot vasket og blødgjort med lidt hårbalsam og lagt til tørre, hvilket det blev en lille smule større af. Men det passer fint til mig, og det er hovedsagen.

I dag kommer Angelika og lærer mig at strikke........

Ja, dvs. strikke så'n generelt det ka' jeg jo godt, men jeg ka' ikke hitte ud af at strikke timeglashæl, og det kommer hun så og lærer mig i eftermiddag. Jeg har lavet flere strømpeskafter klar, så jeg kan fortsætte med det samme med at strikke sokker og den (for mig) nye hæl, når hun først har vist mig hvordan. Og så har jeg i øvrigt lagt papir og blyant klar, så jeg kan tage grundige notater.

Og nu vil jeg så gå ud og lave Emilies fastelavns-outfit færdig, så symaskinen kan blive pakket væk igen. Hun vil være Charleston-pige og jeg fik i går lavet blusen i sin grundform færdig. Nu skal den bare pyntes med pailletstof og -bånd. Stoffet til blusen dukkede i øvrigt frem, da jeg fik ryddet godt og grundigt op i mit lille stoflager.

Ingen kommentarer: