1. november 2008

Efterår

Så er det efterår i Dannevang på godt og ondt.

Det gode er jo naturligvis den fantastisk flotte natur vi er så heldige at have - og jeg er så heldig at min nye arbejdsplads ligger i fantastisk flotte omgivelser OG at min arbejdsgiver (luftfoto af lejren)giver mig mulighed for at benytte mig af naturen i form at motion i en eller anden form - og det endda i arbejdstiden - forleden var en kollega og jeg ude og blive luftet i det lækreste efterårsvejr i skoven lige bagved lejren - vi gik en lang tur (ca. en time) og vi spottede mange steder hvor vi liiiige skal forbi igen medbringende en pose til div. juledekorationspynt. Det bliver en ugentlig tilbagevendende begivenhed, måske endda 2 gange om ugen, hvis vi kan aftale os frem til det. Dejligt.

Det knap så gode er at jeg bare bliver demotiveret til at foretage mig noget praktisk når efteråret og vinteren sætter ind (her vil nogle måske påstå at sådan er det hele året, men den opfattelse deler jeg ikke). Jeg har mest lyst til at putte mig i sofaen med mit strikketøj og masser af stearinlys, men det går bare ikke hele tiden.

Efterårsferien tilbragte vi i campingvognen på Vorbasse Camping, vi tog afsted tirsdag og kom hjem søndag. Pladsen er hyggelig - ikke stor - men hyggelig, og ligger dejlig tæt på både Givskud Zoo og Legoland. Begge steder blev besøgt, hhv. torsdag og fredag. I Givskud brugte vi vores årskort fra Odense Zoo til at komme gratis ind, ungerne hyggede sig med at være dyredetektiver og fordi vi indfandt os i skolestuen ved præmieudtrækningen gik Jakob hjem med et flot puslespil, der var 2. præmien. I Legoland havde vi gratis entre til ungerne og efter en lang og dejlig dag i rigtig godt vejr, konverterede vi voksenbilleterne om til årskort til næste år, så mon ikke vi får lysten styret i den henseende.

Og så havde jeg ellers lovet mig selv at jeg ikke ville starte op på noget nyt før Emilies tæppe var færdigt, men det trækker i langdrag med det tæppe, for jeg gider det ærligt talt ikke lige nu, nok fordi jeg ikke er så habil til at hækle. Derfor er jeg startet op på FLS i det lækre Kauni garn jeg købte af Lisette på strikkefestivallen. Jeg er ikke nået så langt endnu, men strikker også kun på den herhjemme om aftenen. Jeg giver den nemlig osse en skalle med Green Gable, som er mit faste frokostpause strikketøj. På sådan en halv times frokost kan jeg godt nå et par omgange eller 3, så den vokser støt og roligt.

Indlægget er desværre billedløst (for jeg kan ikke finde rundt i opsætningen af vores nye computer)

Ingen kommentarer: