31. december 2012

FO nr. 15/2012 - Halstørklæde til kæresten

Årets sidste FO er også en julegave - denne gang til kæresten, der havde forlist sit halstørklæde et eller andet sted. Så der blev strikket og strikket, men da jeg ikke blev helt færdig fik han pakken med pinde og det hele på selve juleaften.

Nu er det så færdigt, vasket og afleveret.



Faktabox:

Opskrift: Det er fundet via Ravelry – The Dudester, men jeg har vist misforstået opskriften, for jeg har strikket *2 r 1 vr* på begge sider og det gav en struktur jeg godt kunne lide.
Garn: Trekking XXL – købt i Ellen Bagges ”Strikkegarnet” under Strikkefestival i Hobro i 2011
Pinde: Rundpind nr. 4,5
Forbrug: 100 g
Fed eller fiasko: Tiltrængt – meget mere kan jeg vist ikke sige lige nu, for det er ikke taget i brug.

3 kommentarer:

Lene Zaar sagde ...

Har han så selv strikket det færdigt?
Godt nytår.

nettie sagde ...

Nej puha da, så var det endt med at blive trævlet helt op..... han har ikke strikket siden det var pligt i 5. klasse, hvor han sad og græd over strikketøjet hjemme i sofaen.
Men han svinger til gengæld en habil broderinål - har både klokkestrenge og juletræstæpper på samvittigheden

Vimax Asli sagde ...

Nice blog and article, thanks for sharing. However want to statement on few common issues, The website taste is great, the articles is in point of fact excellent.