22. marts 2006

Strik til velgørenhed

er normalt ikke noget jeg begiver mig af med, men at strikke babysokker af Opal-rester er vist noget jeg lige kan overkomme, når jeg trænger til lidt afveksling fra mine andre projekter.

Opskriften har jeg fra Bendixgarn, der osse skal modtage sokkerne til videresendelse til Tyskland, men jeg modificerer nok hælen til den Regia-hæl som Angelika lærte mig for nogle uger siden. Måske jeg kan få gang i det første par, når jeg skal til BM-møde (BM = befalingsmand i HJV) i aften.

Ellers skrider det fremad med ærmerne til Diva. Jeg har valgt at strikke begge ærmer samtidig og det går rigtig fint. Jeg er nået ca. 30 cm (incl. manchetterne) og iflg. opskriften skal ærmerne være ca. 44 cm inden man starter på indtagningerne igen. Jeg strikker til jeg når 40 cm (HF ærmer er jo normalt lidt lange i det) og så laver jeg en prøvemåling. Mine arme er IKKE i HF længde, da jeg jo har sat røv lidt tidligt (er kun 1,58 høj), så jeg må prøve mig frem.

Det trækker meget i mig for bare at smække fødderne op og strikke løs, men har lige et par småprojekter herhjemme der skal løbe af stablen idag, så jeg har lavet den aftale med mig selv, at jeg må strikke en rille for hver afsluttet ting, der bliver slettet fra dagens liste. Blogning er ikke med i aftalen, så jeg må hellere komme igang........

Ingen kommentarer: